luni, 16 septembrie 2013

Cum sa iti gestionezi timpul ca freelancer?



"Timpul nu mai are rabdare" spunea Marin Preda in Morometii iar timpul ca freelancer este foarte important. Fie ca vorbim de zile, minute, ore, luni sau saptamana , timpul trebuie organizat iar daca tu ca freelancer nu te organizezi cine o va face?

Ca freelancer eu imi organizez agenda pe ore de dimineata pana seara. In agenda mea nu sunt doar taskurile de munca ci si cele personale, asa imi este mai usor sa le vizualizez si sa le rezolv. Dupa luni bune ca freelancer eu lucrez cel mai bine dimineata si de aceea am ales varianta sa imi pun taskurile de munca dimineata. Taskurile mele sunt articole de scris, articole care unele necesita documentare suplimentara.

Programul este obligatori de stabilit. Adica de la 8-15 lucrezi sau de la 10-18 faci ceea ce ai de facut ca freelancer. Nu te abati de la program orice ar fi si asa vad si cei din jur si inteleg ca practic ai un job full time.

Modifica programul doar daca este necesar daca apar evenimente neasteptate si trebuie sa il modifici fa-o dar ai grija sa iti indeplinesti obligatiile pe ziua respectiva.

Gandeste-te ca vor fi si zile incarcate in care vei munci 12 ore. Daca ai un proiect mare cu un termen limita care nu suporta amanare in loc de 8 ore esti nevoit sa bagi 12 ore ceea ce este destul de important de luat in calcul. Intr-adevar sunt situatii cand clientii tai vor ceva rapid si atunci trebuie sa te mobilizezi. Dar merita efortul pentru bani si alea 12 ore sunt platite considerabil.

Invata sa te relaxezi si sa te bucuri de viata adica dupa ce ti-ai terminat programul de lucru inchizi laptopul si faci ceea ce iti place sa faci. Invata sa te relaxezi si sa iti pastrezi un echilibru intre munca ta zilnica si viata ta personala.

Agenda sau organizarea , autodisciplina este cheia succesului in freelancing.

articol preluat de pe:http://congrazie.ro/blog/view/15752/cum-sa-iti-gestionezi-timpul-ca-freelancer




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu