Fie ca esti incepator in domeniul
freelancing-ului, fie ca ai deja cativa ani buni in spate, o intrebare iti da
ghes mereu: « care sunt cele mai bune tactici si tehnici de pus in
aplicare? »
Intr-adevar, noile dinamici ale pietii
forteaza mereu liberul profesionist sa isi puna sub semnul intrebarii eficienta
principalelor sale canale de achizitie a clientilor sau tehnicile si tacticile
sale. Si performantele sale pot sa fie extrem de variate. Este deci extrem de
important sa recurgi la o strategie de marketng cat mai eficienta.
Defineste intr-o fraza care este
activitatea ta de freelancer. Prima etapa consta in definirea si stabilirea
unei meserii sau a unei specializari. Identitatea ta trebuie sa fie clara in
ochii clientilor atunci cand esti liber profesionist. Este o etapa cruciala
care iti permite sa intelegi si sa tintesti mai bine clientii dar si sa adopti
cele mai bune tehnici sau strategii.
Stabileste-ti deci identitatea ta de
freelancer. Ce te diferentiaza de ceilalti? Care sunt avantajele celor
care aleg sa lucreze cu tine, care este valoarea ta adaugata… Intreaba-te si cu privire la experienta ta, la
cunostintele tale, indemanarile, tarifele, felul in care lucrezi. Trebuie sa
stii sa raspunzi la aceste intrebari.
Pregateste-te sa fii mereu chestionat si
provocat. Incepe apoi sa scrii care ar fi profilul clientului tau. Cu cine iti
doresti sa lucrezi, pe cine trebuie sa ai in vedere?
Vrei sa lucrezi cu femei, cu barbati?
Limita de varsta? Perimetrul geografic? Site-urile pe care le
frecventeaza? Care le sunt obiceiurile si nevoile?
Dupa ce profilul clientului ideal a fost
definit si dupa ce personalitatea ta a fost conturata poti sa construiesti apoi
o strategie de marketing eficienta.
Marketing mix. Fa apel la cei 4 P celebri
in domeniul marketingului.
- produs- strategia produsului sau a serviciilor. Aici intra prezentarea unui blog, a unui articol sau al unui proiect.
-
pret- strategia pretului. Acesta depinde de competente si de serviciile prestate.
-
plasament- strategia distribuirii.
-
promovare – strategiile de reclama sau de comunicare.
Pentru un freelancer este indispensabil sa
aiba si un site in care poate sa isi prezinte competentele. Este si o dovada de
profesionalism, o imagine de marca si de reputatie.
Trebuie sa te bazezi si pe cuvintele cheie
care iti descriu cel mai bine activitatea si serviciile. Un freelancer poate sa
munceasca de exemplu cu:
-
un site internet.
-
o pagina de LinkedIn.
-
100 de contacte in e-mail.
-
2-3 site-uri
-
o pagina de Google plus.
-
o pagina de Pinterest.
Un
freelancer are si o reputatie de mentinut. Dupa ce ai lucrat cu cei patru P la
marketing mix poti sa stabilesti o strategie in cinci etape cheie. Trebuie sa
raspunzi la cinci intrebari – « Ce metoda? De ce? Care sunt rezultatele
dorite? Care este costul? In ce moment? »
Ai acum mai multe sfaturi si piste pentru
a stabili cea mai eficienta strategie de marketing. Profita de ele.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu