joi, 10 iulie 2014

Cum sa recurgi la o strategie de marketing eficienta

Fie ca esti incepator in domeniul freelancing-ului, fie ca ai deja cativa ani buni in spate, o intrebare iti da ghes mereu: « care sunt cele mai bune tactici si tehnici de pus in aplicare? »

Intr-adevar, noile dinamici ale pietii forteaza mereu liberul profesionist sa isi puna sub semnul intrebarii eficienta principalelor sale canale de achizitie a clientilor sau tehnicile si tacticile sale. Si performantele sale pot sa fie extrem de variate. Este deci extrem de important sa recurgi la o strategie de marketng cat mai eficienta.

Defineste intr-o fraza care este activitatea ta de freelancer. Prima etapa consta in definirea si stabilirea unei meserii sau a unei specializari. Identitatea ta trebuie sa fie clara in ochii clientilor atunci cand esti liber profesionist. Este o etapa cruciala care iti permite sa intelegi si sa tintesti mai bine clientii dar si sa adopti cele mai bune tehnici sau strategii.

Stabileste-ti deci identitatea ta de freelancer. Ce te diferentiaza de ceilalti? Care sunt avantajele celor care aleg sa lucreze cu tine, care este valoarea ta adaugata… Intreaba-te si cu privire la experienta ta, la cunostintele tale, indemanarile, tarifele, felul in care lucrezi. Trebuie sa stii sa raspunzi la aceste intrebari.

Pregateste-te sa fii mereu chestionat si provocat. Incepe apoi sa scrii care ar fi profilul clientului tau. Cu cine iti doresti sa lucrezi, pe cine trebuie sa ai in vedere?

Vrei sa lucrezi cu femei, cu barbati? Limita de varsta? Perimetrul geografic? Site-urile pe care le frecventeaza? Care le sunt obiceiurile si nevoile?

Dupa ce profilul clientului ideal a fost definit si dupa ce personalitatea ta a fost conturata poti sa construiesti apoi o strategie de marketing eficienta.

Marketing mix. Fa apel la cei 4 P celebri in domeniul marketingului.
-       produs- strategia produsului sau a serviciilor. Aici intra prezentarea unui blog, a unui articol sau al unui proiect.
-         pret- strategia pretului. Acesta depinde de competente si de serviciile prestate.
-         plasament- strategia distribuirii.
-         promovare – strategiile de reclama sau de comunicare.

Pentru un freelancer este indispensabil sa aiba si un site in care poate sa isi prezinte competentele. Este si o dovada de profesionalism, o imagine de marca si de reputatie.

Trebuie sa te bazezi si pe cuvintele cheie care iti descriu cel mai bine activitatea si serviciile. Un freelancer poate sa munceasca de exemplu cu:
-         un site internet.
-         o pagina de LinkedIn.
-         100 de contacte in e-mail.
-         2-3 site-uri
-         o pagina de Google plus.
-         o pagina de Pinterest.
 Un freelancer are si o reputatie de mentinut. Dupa ce ai lucrat cu cei patru P la marketing mix poti sa stabilesti o strategie in cinci etape cheie. Trebuie sa raspunzi la cinci intrebari – «  Ce metoda? De ce? Care sunt rezultatele dorite? Care este costul? In ce moment? »

Ai acum mai multe sfaturi si piste pentru a stabili cea mai eficienta strategie de marketing. Profita de ele.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu